Jaunumi

attēls

Projektā “Raibās dienas Matīšos” satiekas diasporā un Latvijā dzīvojošie bērni un jaunieši. Papildināts

2018-07-10

Biedrība „Pāvulēni” sadarbībā ar Matīšu pamatskolu uzsāk projektu „Raibās dienas Matīšos”. Projekts paredz ar kultūras un mākslas starpniecību veicināt latviskās kultūrtelpas izziņu un palielināt bērnu un jauniešu zināšanas par latviešu kultūru un tradīcijām, radīt vēlēšanos veidot vai nostiprināt latvisku identitāti un piederību latviskajai kultūrtelpai. Projektā paredzētā nometne tiks īstenota laika posmā no 2018. gada 23. jūlija līdz 28. jūlijam Latvijā, Burtnieku novada Matīšu pagastā, Matīšu pamatskolas internāta telpās.

Īstenojot projektu, tiks iesaistīti 38 dalībnieki, organizējot ārpusskolas pasākumus Latvijas un diasporas bērniem un jauniešiem un veicinot diasporas un Latvijā dzīvojošo bērnu un jauniešu kopīgu darbošanos. Projekta laikā diasporas bērni un jaunieši uzlabos latviešu valodas prasmes, tiks stiprināta bērnu un jauniešu nacionālā identitāte un sociālās atmiņas attīstība.

Nometnes dalībnieku kopīga darbošanās radošajās darbnīcās, ekskursijās pārgājienos un citās kopīgās aktivitātēs, nodrošinās labvēlīgu vidi diasporas un Latvijā dzīvojošo bērnu un jauniešu pozitīvai saskarsmei. Šī bērnu sadarbība audzinās un mācīs latviešu un citu valstu piederīgo jaunatni, lai stiprinātu latviešu valodu, kultūru un garīgās vērtības, lai veicinātu latvietību un saites ar Latviju un radītu vēlmi atgriezties dzimtenē.

Projekta rīkotāji cer, ka galvenais sasniegums projektā būs stiprināta sava valstiskā piederība Latvijas un diasporas bērniem, reizē veicinot sociālās atmiņas attīstību.

NOMETNES DIENASGRĀMATA - Papildināts

1. diena

Biedrība "Pāvulēni'' sadarbībā ar Matīšu pamatskolu uzsāk projektu vasaras nometnēm Latvijas un diasporas bērniem, ko finansiāli atbalsta Sabiedrības integrācijas fonds no Kultūras ministrijas piešķirtajiem Latvijas valsts budžeta līdzekļiem. Mēs esam raibi, jo esam sabraukuši no dažādām pasaules valstīm, taču mūs visus vieno Latvija. Esam iepazinuši Matīšus, radoši darbojušies, atraktīvi piedalījušies dažādās spēlēs, kā arī vakarējuši pie ugunskura ar dziesmām un rotaļām.

2. diena

Mēs domājām, ka Matīši tik mazi, bet vai tas tā ir? - Tepat netālu Z/S "Rūķīši" sastopam saimnieku Anriju, kurš lepojas ar savu briežu ganāmpulku. Mazi un lieli, taču pašam galvenajam milzīga galvas rota. Dodamies tālāk un aiz plašajiem labības laukiem slēpjas Z/S "Ūtkas" un saimniece Anna, kas mūs iepazīstina ar ceļu no grauda līdz maizei. Domājot labas domas, tika izveidoti 38 klaipiņi. Pēc tam radošajās darbnīcās sasieti 38 labības kūlīši, pērļotas grāmatzīmes. Bērnu darbošanos vēroja viesi no Vidzemes televīzijas. Neiztikām arī bez peldēm lietusgāžu laikā un atraktīvām sporta spēlēm. Dienas noslēgumā sasējām sev vēlamo pirtsslotu un vērojām pēršanās rituālu. Un neaizmirsām arī šodienas gaviļnieci Kristu.

3.diena

Jau rīta agrumā pagalmā ieripoja buss un sākās mūsu ceļš uz Rīgu. Mēs esam pieraduši, ka pulkstenis skaita laiku uz priekšu, bet te pulkstenis, kas skaita atpakaļ līdz Latvijas simtgadei. Caur drošības pārbaudi esam iekļuvuši Saeimas ēkā, iejutušies arī deputāta lomā, apskatījuši viesu dāvanas, kā arī aplūkojuši daudzās zāles. Brīvdabas muzejā mūs iepazīstina ar latviešu tautas instrumentiem, paši gatavojām savu dūceni un centāmies saprast cik grūta ir bijusi latviešu zemnieku dzīve. Atpakaļceļā devāmies uz Burtnieku parku, lai piedalītos Burtnieku novada apļos un kur nu bez ūdens peldes! Un vakara noslēgumā mierīgā gaisotnē izdziedājām latviešu spēka dziesmas.

4.diena

Saulaino ceturtdienas rītu iesākām ar novada pērles apskati - Burtnieka ezeru. Vides speciālisti caur interaktīvām spēlēm mūs iepazīstināja ar augu un zivju daudzveidību Burtnieka ezerā, taču visvairāk mūs aizrāva izbrauciens ar kuģīti Made Marija, protams, neiztikām arī bez peldes! Dienas turpinājumā veidojām magnētiņus iepazīto zivju veidolos, kā arī izmēģinājām grafiti mākslu, izmantojot pie ezera salasītās dabas veltes. Pēkšņi mūs pārsteidza viesi no Saeimas- Ainars Latkovskis un Inese Lībiņa-Egnere. Nelielas dāvaniņas saņēma gan dalībnieki, gan Matīšu pamatskola. Notika arī zibensturnīrs futbolā kopā ar Ainaru. Dienas noslēgumā kopīgas dziesmas un rotaļas kopā ar folkloras kopu Pūrs, un mīļi sviecieni vārdiņasvētkos Annām un Ancei, kā arī mūsu šīs dienas gaviļniekam Pēterim.

5. diena

Piektdienā, kā jau gandrīz brīvdienā, lidojām vairākus metrus virs zemes Gaujas Stāvo krastu Sajūtu parkā, bet pēc tam Dzirnavu ezeriņā kopā ar Valmieras airētājiem Kasparu un Rihardu izmēģinājām savus spēkus laivas savaldīšanā. Dienas turpinājumā ārā valdošo svelmi iemainījām pret aukstumu uzņēmumā "Cietais Rieksts", lai redzētu kā tiek saldētas ogas, no kurām tapa tik ļoti gardie smūtiji. Kā arī pirms došanās uz viktorīnu mūs sagaidīja vēss, bet veldzējošs pārsteigums- saldējums. Nedēļas laikā esam cītīgi darbojušies, tāpēc šodien veidojām maisiņus ar latviešu spēka zīmēm, kur salikt izveidotos darbiņus. Pēc maisiņu veidošanas izkustējāmies jautrās rotaļās un vakara izskaņā gatavojāmies nometnes noslēgumam, un kas zin, kas mūs un jūs sagaida rīt!

6. diena

Sestdiena, ir jau neliels nogurums. Bet vēl tikai nedaudz. Dodamies uz Mazsalacu. Pastaiga kopā ar gidi Valentīnu pa leģendām un nostāstiem apvīto Skaņākalna parku. Izzinoši stāsti par Latvijas putniem. Negaidīta satikšanās par ar pašu velnu. Apmeklējam arī Mazsalacas muzeju. Apskatam pelīšu, zvanu un kokgriezumu kolekcijas.Vēl tikai nedaudz..... un satiekam savus vecākus. Paldies, Jums, visiem! Šīs tiešām bija fantastiskas sešas dienas! Jūs nometnes dalībnieki un pedagogi bijāt un esat lieliski! Uz tikšanos nākošo reizi!

Vairāk par nometni Vidzemes Tv sagatavotajā sižetā!

Pasākumu finansiāli atbalsta Sabiedrības integrācijas fonds no Kultūras ministrijas piešķirtajiem Latvijas valsts budžeta līdzekļiem.