Jaunumi

attēls

“Valmiermuižas alus” apgrozījums pērn audzis par 16%

2019-02-19

“Valmiermuižas alus” komunikācijas konsultante

Latvijas amatu alus darītava “Valmiermuižas alus” pērn aizvadījusi ražīgu gadu, sasniedzot maksimālo brūvēšanas apjomu un 5.36 miljonus eiro apgrozījumu, kā arī audzējot pārdotā alus apjomu par 7%. Uzņēmums šogad attīstīs jaunas alus garšas un eksportu.

2018. gadā pārdoti 2 254 150 litri “Valmiermuižas alus”. Pateicoties karstajai vasarai un uzticamiem klientiem restorānos un bāros, lejamā alus pārdošanas apjoms audzis par 15%. Augoša interese par Latvijas amatu alus darītavām un to brūvējumiem ir ārvalstu viesiem, kuri ir gatavi nobaudītu kvalitatīvu alu ar skaidri zināmu vietējo izcelsmi.

Interese par “Valmiermuižas alu” aizvien palielinās arī ārpus mūsu valsts robežām – 5% no izbrūvētā alus pērn pārdoti eksporta tirgū – Igaunijā, Lietuvā, Somijā, Zviedrijā, Dānijā un Īrijā. Tuvāko divu gadu laikā eksporta apjomu plānots palielināt līdz 10% no izbrūvētā apjoma, galvenokārt orientējoties uz Baltijas jūras reģiona valstu un Skandināvijas tirgu, jo Latvijā darītā amata alus kvalitātei tur ir augošs cienītāju loks.

“Valmiermuižas alus” darītavas saimnieks Aigars Ruņģis: “Pateicoties pašmāju un ārvalstu alus baudītāju pieprasījumam, “Valmiermuižas alus” pērn no februāra līdz novembrim brūvēja ar savu maksimālo jaudu. Valmiermuižā alus brūvēšanas apjomu neplānojam palielināt, tā vietā radīsim vēl bagātīgāku alus garšu klāstu, paliekot uzticīgi kvalitātei un misijai – attīstīt alus baudīšanas kultūru Latvijā un kļūt par atpazīstamu un atzītu Baltijas jūras reģiona amata alu. “Valmiermuižas alus” garšu eksportam mūs nemitīgi mudina arī tautieši ārvalstīs, kuri vēlas baudīt pašmāju alu un lepoties ar to pasaulē.”

Pērn pieprasījums pēc Valmiermuižas seno iesalu alus garšām audzis četras reizes, kopumā pārdoti 70 583 litri “Valmiermuižas tumšā dūmalus” un “Valmiermuižas klona alus”. “Seno iesalu alum saredzam varenu izaugsmi, jo alus baudītāji meklē arvien izmeklētākas, īpašākas alus garšas. Decembrī, pēc trīs gadu garšas slīpēšanas,  sākām piedāvāt “Valmiermuižas Baltijas porteri”. Tas vēsturiski ir pasaulē slavenākais alus stils, kas radies Baltijas jūras, Livonijā krastos, tādēļ tam saredzam eksporta potenciālu,” stāsta A. Ruņģis.

Jauna tendence ir mazā tilpuma jeb 0.33 litru pudeļu popularitātes pieaugums. 2018. gadā pieprasījums pēc tām Valmiermuižai audzis par 77%, sasniedzot 120 109 litrus. Mazā tilpuma pieprasījums veido jau 7% no kopējā “Valmiermuižas alus” pudelēs pārdošanas apjoma. A. Ruņģis to skaidro ar alus baudīšanas kultūras attīstību un interesi par garšas daudzveidības iepazīšanu, tuvāko trīs gadu laikā plānojot dubultot 0.33 litru pudeļu pārdošanu. 

Pērn par 34% pieaudzis pieprasījums pēc “Valmiermuižas degalus”, ar ko alus baudītājus pārsteidz Latvijas restorāni un ko ārvalstu viesi kā gardu dāvanu pārved mājās – tas iemantojis augošu popularitāti lidostas “Rīga” veikalos. “Valmiermuižas alus” 2018. gadā uzsāka arī Vidzemes mazo darītāju “Tālavas sidra” un “Zilver” vīnu piegādi, lai tos padarītu plašāk pieejamus restorāniem un bāriem visā Latvijā, popularizējot Latvijas amata brūvējumu garšas.

"Valmiermuižas alus" ir maza muižas alus darītava pie Valmieras, kuras mērķis ir attīstīt alus baudīšanas kultūru Latvijā, ierādot tam goda vietu uz svinību galda. Alus darītava izveidota 2009. gada pavasarī. 100% "Valmiermuižas alus" darītavas kapitāldaļu pieder SIA “Valmiermuižas ieguldījumu fonds”, kas dibināts ar nolūku attīstīt zīmolu “Valmiermuiža” ilgtermiņā, popularizēt Valmiermuižu kā gardēžu tūrisma ceļa mērķi un sekmēt “Valmiermuižas alus” eksportu. 60% fonda daļu pieder alus darītavas saimniekam Aigaram Ruņģim, 24% Austrijas ieguldījumu fondam “Industrieliegenschaftenvervaltungs AG” (ILAG) un 16% Vācijas uzņēmumam “Thinkflink GmbH”.





ZIŅU ARHĪVS



2019    2018    2017    2016    2015    2014    2013    2012    2011    2010    2009    


PASĀKUMU KALENDĀRS

     Jūlijs 2019     

Tuvākie pasākumi
 



Izstrādāts DirectHit