Jaunumi

attēls

Burtnieku novada pašvaldībā īstenos nodokļu atbalsta pasākumu

2012-10-01

Augusta beigās ir stājies spēkā ,,Nodokļa atbalsta pasākuma likums” un 28.08.2012. pieņemti Ministru kabineta noteikumi, kuri nosaka Nodokļa atbalsta pasākuma (NAP) īstenošanas kārtību. NAP mērķis ir atvieglot nodokļu maksātājiem ekon

Augusta beigās ir stājies spēkā ,,Nodokļa atbalsta pasākuma likums” un 28.08.2012. pieņemti Ministru kabineta noteikumi, kuri nosaka Nodokļa atbalsta pasākuma (NAP) īstenošanas kārtību. NAP mērķis ir atvieglot nodokļu maksātājiem ekonomiskās krīzes rezultātā radušos nodokļu parādu slogu un palielināt pašvaldības budžeta ieņēmumus. NAP iecerēts kā vienreizēja aktivitāte, kas tiks uzsākts 2012. gada 1. oktobrī, un no šī datuma trīs mēnešus nodokļu maksātājam būs iespēja iesniegt pieteikumu par piedalīšanos atbalsta pasākumā.

Kas var izmantot Nodokļu atbalsta pasākuma likuma sniegtās iespējas?

NAP būs attiecināms uz šādiem nodokļu veidiem: iedzīvotāju ienākuma nodoklis, uzņēmumu ienākuma nodoklis, pievienotās vērtības nodoklis, akcīzes nodoklis, muitas nodokļi, valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, dabas resursu nodoklis, nekustamā īpašuma nodoklis. Attiecībā uz nekustamā īpašuma nodokli pašvaldībām ir tiesības līdz šā gada 01.oktobrim pieņemt domes saistošos noteikumus par atbalsta pasākuma piemērošanu tās administratīvajā teritorijā. Burtnieku novada pašvaldība 19. septembra domes sēdē ir pieņēmusi saistošos noteikumus par piedalīšanos atbalsta pasākumā.

Kā tiks dzēsts parāds?

NAP būtība ir tāda, ka nomaksājot nekustamā īpašuma nodokļa pamatparādu un 10% soda naudu, tiek dzēsta ar šo parādu saistītā nokavējuma nauda un 90% soda naudas. Nekustamā īpašuma nodokļa pamatparāds ir summa, kas tiek fiksēta uz 2011. gada 1. septembri un nav samaksāta līdz NAP uzsākšanas dienai.

Ko darīt, ja uzsākta nokavēto nodokļu maksājumu piedziņa?

Jaunais likums nosaka, ka nodokļu maksātājiem, kuriem jau uzsākta nokavēto nodokļu maksājumu piedziņa, arī būs tiesības pieteikties NAP. Tiesa gan, šādā gadījumā nodokļu maksātājam jāsedz jau radušies piedziņas izpildes izdevumi(piemēram, izdevumi zvērinātiem tiesu izpildītājiem u.tml.), un daudzos gadījumos šī summa var būt gana ievērojama, tādēļ jāizvērtē, vai ir vēl jēga meklēt glābiņu atbalsta pasākuma paspārnē.

Pieteikšanās kārtība NAP

MK noteikumi paredz šādu kārtību: vispirms nodokļu maksātājs pieprasa informāciju nodokļu administrācijai par parāda summu, uz ko attiecināms atbalsta pasākums, tad administrācija sniedz informāciju par atbalsta pasākuma pamatparādu, nokavējuma naudu. Tad nodokļu maksātājs pārliecinās, ka sniegtā informācija sakrīt ar viņa grāmatvedības ierakstiem, un iesniedz iesniegumu par piedalīšanos NAP. Pēc tam nodokļu administrācija izvērtēs iesniegumu un pieņems lēmumu par tā piemērošanu vai atteikumu gadījumā, ja iesniegums iesniegts pēc pieteikšanās termiņa beigām.

Iespēja lūgt termiņa pagarinājumu

Neskatoties uz visnotaļ pozitīvo likuma ieceri, kā zināms, daudziem grūtībās nonākušiem nodokļu maksātājiem ir grūti nomaksāt pat nodokļu pamatparādu. Tādēļ likumā ir noteikts, ka nodokļu administrācija var noteikt parāda samaksas termiņus, ievērojot šādus kritērijus: NAP maksājums sadalāms vienādās daļās un veicams vienu reizi mēnesī, mēneša maksājums ir vismaz 50 lati, maksimālais samaksas termiņa pagarinājums ir 60 mēneši, nokavējuma nauda netiek piemērota. Jāatceras arī, ka piesakoties NAP, parādniekam jāsedz arī kārtējie nodokļu maksājumi, jeb tie, kuriem maksāšanas termiņš ir iestājies pēc 2011. gada 1. septembra.

Kas notiek, ja parāds netiek atmaksāts?

Ja pamatparāda maksājumi netiek veikti noteiktajos termiņos vai netiek veikti vispār, nodokļu administrācija varēs atcelt lēmumu par NAP piemērošanu un tiks atjaunota  nokavējuma nauda un soda nauda pilnā apmērā. Tādēļ pašvaldības nodokļu administratore lūdz atbildīgi izvērtēt iespēju piedalīties NAP un veikt nokavētos maksājumus.

Nodokļa maksātāju informēšana.

Noteikumi paredz, ka nodokļu administrācija no oktobra informēs un konsultēs nodokļu maksātājus par NAP. Sīkāku informāciju par NAP realizāciju iespējams saņemt Burtnieku novada pašvaldībā 12.kabinetā vai pa tālruni 64250909.




 





ZIŅU ARHĪVS



2021    2020    2019    2018    2017    2016    2015    2014    2013    2012    2011    2010    2009    


Burtnieku novada pašvaldība

Juridiskā adrese: J. Vintēna iela 7, Burtnieku pagasts, Burtnieku novads, LV-4206

Pasta adrese: Vanagu iela 4, Valmiermuiža, Valmieras pagasts, Burtnieku novads, LV-4219

Tālr. 64226643, fakss 64226332, e-pasts: info@burtniekunovads.lv

Darba laiks

Ar iepriekšēju pierakstu (pagastu pārvaldēs bez pieraksta apmeklētāju pieņemšanas laikos)
Pirmdien 8.00 - 18.00
Otrdien 8.00 - 17.00
Trešdien 8.00 - 17.00
Ceturtdien 8.00 - 17.00
Piektdien 8.00 - 16.00
*Pārtraukums 12.00 - 13.00

 

Piekļūstamības paziņojums

Tīmekļvietnes lietošanas noteikumi 

Datu privātuma politika

Tīmekļvietnē publicētās informācijas pārpublicēšana bez saskaņošanas ir aizliegta ar likumu

Burtnieku novada pašvaldības organizētajos pasākumos var tikt fotografēts un filmēts. Fotogrāfijas un videomateriāli var tikt izmantoti publicitātes materiālos. Iebildumu gadījumā varat vērsties pie pasākuma organizatora vai fotogrāfa, lai Jūs nefotografē un fotogrāfijas ar Jums nekur neparādās publiski

Dizaina izstrāde:blank

Izstrādāts:DirectHit